Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.13087/300
Title: | Runway Capacity Enhancement Analysis of End-Around Taxiway at Istanbul New Airport | Other Titles: | İstanbul Yeni Havalimanında End-Around Taksi Yollarının Pist Kapasitesine Etkisinin Analizi | Authors: | Aydoğan, Emre Çetek, Cem Aybek |
Keywords: | Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri Bitki Bilimleri Ziraat, Toprak Bilimi Biyoloji Çeşitliliğinin Korunması Biyoloji Kimya, Analitik Kimya, Uygulamalı Kimya, İnorganik ve Nükleer Kimya, Tıbbi Kimya, Organik Fizikokimya Ekoloji Entomoloji Çevre Bilimleri Balıkçılık Genetik ve Kalıtım Limnoloji Deniz ve Tatlı Su Biyolojisi Matematik Mikroskopi Mineraloji Mantar Bilimi Optik Paleontoloji Parazitoloji Fizik, Uygulamalı Fizik, Atomik ve Moleküler Kimya Fizik, Katı Hal Fizik, Akışkanlar ve Plazma Fizik, Matematik Fizik, Nükleer Fizik, Partiküller ve Alanlar Spektroskopi Termodinamik Taşınım Su Kaynakları Mimarlık Hücre ve Doku Mühendisliği Bilgisayar Bilimleri, Yapay Zeka Bilgisayar Bilimleri, Sibernitik Bilgisayar Bilimleri, Donanım ve Mimari Bilgisayar Bilimleri, Bilgi Sistemleri Bilgisayar Bilimleri, Yazılım Mühendisliği Bilgisayar Bilimleri, Teori ve Metotlar İnşaat ve Yapı Teknolojisi Savunma Bilimleri Enerji ve Yakıtlar Mühendislik, Hava ve Uzay Mühendislik, Biyotıp Mühendislik, Kimya İnşaat Mühendisliği Mühendislik, Elektrik ve Elektronik Çevre Mühendisliği Mühendislik, Jeoloji Endüstri Mühendisliği İmalat Mühendisliği Mühendislik, Deniz Mühendislik, Makine Mühendislik, Petrol Gıda Bilimi ve Teknolojisi Orman Mühendisliği Jeokimya ve Jeofizik Jeoloji Yeşil, Sürdürülebilir Bilim ve Teknoloji Görüntüleme Bilimi ve Fotoğraf Teknolojisi Denizcilik Malzeme Bilimleri, Biyomalzemeler Malzeme Bilimleri, Seramik Malzeme Bilimleri, Özellik ve Test Malzeme Bilimleri, Kaplamalar ve Filmler Malzeme Bilimleri, Kompozitler Malzeme Bilimleri, Kâğıt ve Ahşap Malzeme Bilimleri, Tekstil Metalürji Mühendisliği Meteoroloji ve Atmosferik Bilimler Maden İşletme ve Cevher Hazırlama Nanobilim ve Nanoteknoloji Nükleer Bilim ve Teknolojisi Polimer Bilimi Robotik Telekomünikasyon Taşınım Bilimi ve Teknolojisi |
Issue Date: | 2019 | Abstract: | This paper analyses the capacity effects of End-Around Taxiway at Istanbul New Airport which is planned to serve for 150 million passengers per year with the 6 independent runways when it is constructed completely. The new airport will be in service with its two independent and two dependent parallel runways after the first phase of the construction. The airport has also end-around taxiways to increase the runway capacity. End-around taxiways allow the aircraft continue to their taxi movements without the runway crossing. The runway crossing decreases the runway capacity since the crossing aircraft blocks the runway. The effects of runway crossing problem on the runway capacity are analysed in this paper. Istanbul New Airport first phase configuration is modelled with Simmod discrete event simulation tool in two different scenarios which are named baseline and alternative. The baseline scenario represents the new airport without end-around taxiways. The alternative scenario represents the same condition with end-around taxiways. The capacity problems of runway crossing are analysed and it is enhanced with the end-around taxiway usage. The analysis shows the runway capacities with and without runway crossing. Bu çalışmada tamamlanmasıyla 6 bağımsız pisti ile yıllık 150 milyon yolcuya hizmet vermesi planlanan İstanbul Yeni Havaalanı’nda yer alan End-Around taksi yollarının pist kapasitesine olan etkileri incelenmiştir. Yeni hava alanı ilk etapta 2 bağımsız ve 2 bağımlı pist konfigürasyonu ile hizmete alınacaktır. Havaalanında aynı zamanda pist kapasitelerini arttırmak için End-Around taksi yolları da bulunmaktadır. End-Around taksi yolları uçaklara kullanılan pisti kat etmeden taksi imkanı sunmaktadır. Pist kat edişler kullanılan pistin kapasitesini azaltmaktadır. Bu çalışmada pist kat edişlerin pist kapasitesine olan etkisi araştırılmıştır. Çalışmada İstanbul Yeni Havaalanı Simmod kesikli zamanlı simülasyon ortamında temel ve alternatif senaryolar ile modellenmiştir. Temel senaryoda yeni havaalanı End-Around taksi yolları bulunmadığı varsayımı ile modellenmiştir. Alternatif senaryoda ise aynı durum End-Around taksi yolları varken modellemiştir. Bu sayede pist kat edişlerin kapasiteye olan olumsuz etkisi incelenmiş ve bu olumsuz etkinin End-Around taksi yolları ile iyileştirildiği görülmüştür. Analizler pist kat edişler varken ve yokken pist kapasitelerini göstermektedir. |
URI: | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJME56STJOZz09 https://hdl.handle.net/20.500.13087/300 |
ISSN: | 2148-2446 |
Appears in Collections: | Kimya Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.